Olen romantikko ja tykkään lukea paljon. Erityisesti pidän Jane Austenin klassikoista, joita on filmattukin: Emma, Ylpeys ja ennakkoluulo, Viisasteleva sydän, Järki ja tunteet, Northanger abbey jne.

Olen jo vuoden, ylikin, haaveillut tekeväni itselleni sellaisen empirepuvun kuin Elizabeth Bennetillä. Tiedän että maailmassa on muitakin jotka rakastavat Jane Austenia, eräs kaverini ainakin. Erään kerran haaveilimme yhdessä omista Austen-puvuista ja päätimme toteuttaa unelman joskus. Olisi ihana kuvauttaa itsensä ja kaverinsa Bennetin tyttöjen puvussa ...

Nyt tänään sain aloitettua: eilen ja toissapäivänä harmaat aivosolut raksuttivat ja sain piirrettyä kaavat, joita tänään korjailin. Suunnitelmana on tehdä ensin verhoista mallipuku, että uskallan joskus ostaa "oikeata" kangasta. Olen pienen ikäni tehnyt barbeille historiallisia pukuja, mutta tämä on eri juttu, varsinkin kun ei ole valmiita kaavoja. Olen sellainen ompelija jolta kuluu eniten aikaa purkamiseen...

Toivottakaa nyt onnea.. Tällä hetkellä olen ompelemassa hihaa... Kangas on niin rumaa etten kehtaa ottaa siitä kuvaa..